مزایای ارتباطات بلندمدت با مشتری
ارتباط بلندمدت با مشتری، یکی از راه های افزایش آگاهی افراد از برند است. از طرف دیگر، فرصتی برای تبدیل کردن مشتری بالقوه به مشتری وفادار به شمار میرود. برای ارتباط بلندمدت با مشتری؛ نیاز به اطلاعات فردی مانند ایمیل، شماره ی تماس و غیره دارید. اما افراد به راحتی اطلاعات خود را در اختیار شما قرار نمیدهند. برای حل این مشکل، شما باید پیشنهاداتی به افراد بدهید. پیشنهاداتی که بتواند افراد را برای ثبت اطلاعات فردی قانع کند. به عبارت دیگر، برای افراد ارزشی ارائه کند. این نوع پیشنهادها همیشه رایگان است. رایگان به معنای بی کیفیت نیست. باید برای اطلاعاتی که افراد در اختیار شما قرار میدهند، ارزش قائل شوید. اما چه پیشنهاداتی برای ارتباط بلندمدت با مشتری مناسب است؟ در این مقاله، با ۵ پیشنهاد تاثیرگذار آشنا میشوید.
-
دادن وعده ی خاص
دادن وعده ی خاص یکی از ساده ترین راه هایی است که موجب افزایش بازده پیشنهاد میشود. به پیشنهادی که میتوانید بدهید فکر کنید و ببینید چطور میتوانید از پیشنهاد بهره ی بیشتری ببرید.
-
یک مثال
بهترین راه ارائه ی یک مثال در پیشنهاد خاصه، به صورت مقاله است. برای مثال، اگر شرکت شما دوربین های نظارتی به دانشگاه میفروشد، میتوانید از مقاله ایی با این عنوان استفاده کنید: «چطور دانشگاه دولتی توانست جرائم محوطه ایی را تا ۷۳ درصد کاهش دهد.»

-
ارائه ی تخفیف خاص
تخفیف های خاص راهی برای افزایش فروش است. بسیاری از شرکت ها از این روش برای ایجاد جنون خرید در مشتری استفاده میکنند. اما باید به جای تخفیف دادن به پیشنهاد کردن آن به مشتری فکر کرد. برای مثال، بگویید با عضویت در باشگاه تخفیف، ۱۰ درصد تخفیف برای هرسفارش دریافت کنید. این کلمات تاثیر گذارند چون به مشتری میگویید چقدر میتواند سود کند.

-
پاسخ به پرسشی خاص
روشی دیگر برای ایجاد پیشنهاد پربازده پاسخ به پرسشی خاص است. اگر پاسخ ارزشمند باشد، افراد تصمیم میگیرند آن پاسخ خاص را دریافت کنند. بعد از دریافت پاسخ، شما به وعده ی خود عمل میکنید. در نتیجه، اعتماد ایجاد میشود و رابطه ی بلندمدت با مشتری شکل میگیرد.
-
ارائه ی میان بر
پیشنهادی که بتواند راهی برای صرفه جویی در وقت، پیش پای افراد قرار دهد، معمولا موفق میشود. مثلا پیشنهادی که فهرستی از تنقلات سالم ارائه میکند، میتواند برای افرادی که دنبال خوراکی های مغزی هستند، مفید باشد