۱۶ نکته برای افزایش تعهد و بهره وری کارکنان (۱)- بازارسنج

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان

همه ی مدیران و رهبران سازمان ها به دنبال افزایش تعهد، رشد، بهره وری و روحیه ی کارمندان هستند. آنها دوست دارند همه ی کارمندان در هنگام کار بهترین خود باشند. اما معمولا روش های مناسبی برای این هدف انتخاب نمیکنند. در این مقاله، ۱۶ روش ارائه شده است. اگر شما به این نکته ها عمل کنید، بهبود زیادی در بیشتر کارکنان خود خواهید دهید.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • با کارمندان خود مانند یک انسان رفتار کنید.

اگر شما با کارمندان خود مانند تعدادی ابزار برای کار رفتار کنید، آنها وظایف خود را به خوبی انجام نمیدهند. هریک از کارمندان شما، افراد متفاوت با نقاط قوت و ضعف متفاوت هستند. از نقاط قوت آنها استفاده کنید و نقاط ضعف آنها را تقویت کنید. به آنها انگیزه دهید. هرگز با آنها مانند یک رباط رفتار نکنید.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • با کارمندان خود منصفانه رفتار کنید.

شما هم کارمندان قوی دارید هم ضعیف. مطمئن شوید منصفانه برای همه ی کارمندان خود وقت میگذارید. اگر زمان بیشتری برای کارمندان ضعیف خود بگذارید، رشد کارمندان قوی خود را از دست میدهید. از طرف  دیگر اگر بر کارمندان قوی خود تمرکز کنید، عملکرد کارمندان دیگر بهتر نخواهد شد. سعی کنید برای همه ی کارکنان خود بطور مساوی وقت بگذارید.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • به رشد کارمندان خود کمک کنید. 

بر کارمندان خود نظارت کنید. به رشد آنها کمک کنید و به آنها پاداش دهید. این کار باعث میشود نه تنها آنها منابع انسانی باارزشی برای شما شوند، بلکه به شما وفادار خواهند شد.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • به کارمندان خود آزادی عمل دهید.

اگر شما مدام آنها را کنترل کنید و آنها را همیشه در حل مشکلات کمک کنید، آنها نمیتوانند توانایی های خود را کشف کنند. اجازه دهید خود آنها با مشکلات روبرو شوند. این کار باعث رشد آنها در کار میشود. آنها را راهنمایی کنید. اما راه حل، حل مشکلات را به آنها ندهید.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • با کارمند خود بر سر هر مشکلی بد برخورد نکنید.

اشتباه برای هرکسی پیش میاید. انتظار نداشته باشید که کارمندانتان همیشه بهترین باشند. با آرامش با اشتباهات برخورد کنید. اکثر اشتباهات جبران پذیر هستند.

افزایش تعهد و بهره وری کارکنان
  • به نیازها و خواسته های کارمندان خود گوش کنید.

کارمندان ممکن است نیازهایی داشته باشند که کار آنها را آسانتر کند. شما همیشه باید به دنبال راهی برای برآورده کردن نیازهای کارمندان خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.