صدای برند چیست؟ و چه اهمیتی در برندسازی دارد؟-بازارسنج

صدای برند چیست؟

با ظهور شبکه های اجتماعی صدای برند از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. امروزه بعنوان راهی برای موفقیت برند در شبکه های اجتماعی درنظرگرفته میشود. بدون آن، برند شما شانسی ندارد. اما صدای برند چیست؟ درادامه با این اصطلاح آشنا میشوید.

صدای برند (Brand Voice) چیست؟

صدای برند، نشان دهنده ی شخصیت متمایز یک برند در ارتباط با مشتری است. درواقع راهی برای ارتباط برند با مخاطب هدف است. از طرف دیگر، راهی است که شما با مشتریان خود صحبت میکنید. برای مثال شرکت تولیدی لباس برای نوجوانان، از زبان و اصطلاحات نوجوانان برای ارتباط با آنان استفاده میکند. صدایی که مشتریان با آن ارتباط برقرار میکنند و درگیر میشوند، صدای موفق است. علاوه بر آن، باعث میشود به برند شما اعتماد کنند.

چرا صدای برند اهمیت دارد؟

امروز برندهای زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند. شما فقط با محتوای بصری، لوگو و ویژگی های محصول خود میتوانید در این فضا برجسته باشید. درواقع brand voice متفاوت، آگاهی برند شما را نیز افزایش میدهد. سایت sprout social index نظرسنجی درباره ی اینکه چرا بعضی برندها موفق تر از برندهای دیگر هستند انجام داده است. ۴۰ درصد محتوای خاطره انگیز، ۳۳ درصد شخصیت متمایز، ۳۲ درصد داستان سرایی مناسب را علت موفقیت برندها دانسته اند. در هر ۳ مورد، brand voice نقش مهمی دارد. سایت sprout نظرسنجی دیگری درباره اینکه چرا افراد برندها را در فضای مجازی آنفالو میکنند انجام داده است. ۴۵ درصد معتقد بودند محتوای نامرتبط علت این موضوع است. محتوای شما باید با کار برند شما مرتبط باشد.  محتوا فقط درباره ی تصویرها و ویدیوها نیست. بلکه شامل کلمات و گرافیک ها هم میشود. برای درک بیشتر محتوا به مقاله ی تولید محتوا رجوع کنید.

صدای برند چیست؟
صدای برند چیست؟

یک مثال از brand voice متفاوت

تبلیغات شرکت اپل از روی تصاویر مینیمالیستی آنها به راحتی قابل شناسایی است. اما محتوای نوشتاری آنها به همان اندازه منحصر به فرد است. کلمات مرتبط با تصاویر آنها و کوتاه هستند. در وبسایت آنها، صدای برند آنها از طریق زبان ساده، و مستقیم آنها مشخص است. اپل در صفحه مشاغل کوچک خود از زبانی استفاده میکند که معمولا بین صاحبان مشاغل کوچک رایج است. این شرکت میخواهد مردم از محصولات خود استفاده کنند. اگر آنها از زبان مردم استفاده نکنند جنبه های عمیق فنی محصولاتشان درک نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.