۵۷ ایده برای پست های وبلاگ:(۱)

وبلاگ

اهمیت وبلاگ و وبلاگ نویسی

وبلاگ یکی از مهم ترین بسترهای انتشار محتوا و ارتباط با مشتری است. بنابراین وبلاگ نویسان باید محتوای ارزشمند و تاثیرگذار بر مشتری در پست های وبلاگ ارائه دهند. اما مشکلی که نویسندگان وبلاگ معمولا با آن روبرو هستند، ایده برای پست است. درواقع ایده هایی که بتواند مخاطب را جذب کند. به همین دلیل ما درادامه ۵۷ ایده برای پست های وبلاگ دراختیار شما قرار میدهیم. این پست ها، هم برای وبلاگ هایی که مشتری را هدف قرار میدهند مناسب است و هم برای وبلاگ هایی که کسب و کارهای دیگر را هدف قرار میدهند.

  • پست لیستی

پست لیستی فقط یک لیست است. ایجاد آن بسیار آسان و کاربردی است. برای وبلاگتان لیستی تهیه کنید از کتاب ها، ابزارها، منابع و یا هرچیزی که بازارتان میطلبد و به کار شما مرتبط است. مثلا در تصویر (۱) لیستی از سایت هایی که برای گذراندن اوقات فراغت مناسب است تهیه شده است.

پست لیستی برای وبلاگ

1.این تصویر مربوط به سایت upstreamlife.net است. این سایت راه کارهایی برای برنامه ریزی روزانه و اوقات فراغت ارائه میدهد.

  • پست سوالات متداول

اگر مخاطبان و مشتریان دائما سوالات تکراری می پرسند، با این روش می توانید پاسخ آنها را بدهید. تصویر (۲) یک سوال متداول در حوزه ی زیبایی است: چگونه جوش های صورت را از بین ببریم؟. در این تصویر، با ارائه ی ۴ راه حل به این سوال پاسخ داده شده است.

پست سوالات متداول برای وبلاگ

2.پستی از سایت stylecraze که در حوزه ی مشاوره ی پوست و زیبایی فعالیت دارد.

 

  • پست سوالاتی که بهتر است پرسیده شود

این پست ها نوعی پست سوالات متداول است. مخاطبان یا مشتریان این سوال ها را نمی پرسند؛ اما بهتر است بپرسند. این پست ها باید روی سوالاتی تمرکز کند که افراد باید قبل از خرید محصول، خدمات و یا برای آشنایی با صنایع شما بپرسند. مثلا در تصویر (۳)، یک شرکت مشاور املاک پستی با این عنوان درست کرده است: «سوالاتی که قبل از خرید خانه باید از خود بپرسید.» 

پست سوالاتی که باید پرسیده شود

3.این تصویر مربوط به مقاله ایی از سایت searchforcharlestonrealestate.com است. برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

  • پست چک لیست

همانطور که از نامش پیداست، پست چک لیست، کارهایی را لیست میکند که افراد باید برای انجام دادن فرآیندی انجام دهند. مثلا وبلاگ یک شرکت هواپیمایی می تواند چک لیستی پست کند از لوام سفر و یا وسایلی که میتوان بچه ها را در پروازهای طولانی با آن سرگرم کرد. مردم چک لیست را دوست دارند؛ چون مطلب بصورت نکته ایی است و عمل کردن به محتوای آن آسان است.

4. پستی از سایت یک شرکت هواپیمایی. در این پست، لیستی از لوازم موردنیاز برای سفر طولانی ارائه شده است.

  • روش ساخت پست

«روش ساخت پست» یکی از اصلی ترین انواع پست هاست. در این مقاله ها روش ساخت پست و غنی کردن آن با تصویر یا ویدیو یا فایل صوتی را شرح دهید؛ طوری که ساخت یک پست برای خوانندگان آسان شود. 

برای دیدن نمونه ایی از این پست کلیک کنید.

  • پست رفع مشکل

در این پست ها ابتدا مشکلی را بیان میکنید، سپس برای آن راه حلی ارائه می دهید. این راه حل ممکن است به نحوی محصولات یا خدمات شما را درگیر خود کرده باشد یا روشی باشد که هرکس بتواند آزادانه به آن عمل کند. در تصویر (۵) ابتدا مشکل نازک شدن و ضخیم شدن بیش از حد مو مطرح شده است. سپس راه هایی برای حل این دو مشکل شرح داده شده است.

5.یک پست رفع مشکل از یک سایت مشاوره ی پوست و مو و زیبایی.

  • پست تحقیقاتی

عرضه ی نتایج تحقیقاتی درباره ی مطلبی که با حوزه ی کاری شما مرتبط است، یکی از بهترین راه های تولید محتوایی است که جلب توجه می کند. مثلا اگر در حوزه ی مشاوره ی کسب و کار آنلاین فعالیت دارید؛ میتوانید پستی مانند تصویر (۶) به اشتراک گذارید. این تصویر، بهترین زمان برای پست گذاری در شبکه های اجتماعی را ارائه داده است.

ایده برای پست وبلاگ

6.تصویر مقاله ی یک سایت آموزش و مشاوره ی دیجیتال مارکتینگ.

  • پست تعریفی

در بازارهایی که مخاطبان آن باید مفاهیمی را بدانند، وجود این پست ها لازم است. همانطور که از نامش پیداست، این پست مفهوم یا تعریف جدیدی را توضیح میدهد. مثلا تصویر ‌‌(۷)، مخفف های مربوط به دیجیتال مارکتینگ را توضیح داده است.

ایده برای پست وبلاگ

7.این تصویر مربوط به یکی از پست ها ی سایت socialmediatoday.com است. این سایت در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.